16-04-10-shakercard_truecolors.jpg     

  將近一年沒來部落格除草了,也好久沒做搖搖卡了!這次參加魔力手作挑戰(More Handmade Challenge)#16,再次溫習這個技法。

 
        做這張卡片時,心中一直響起一首英文老歌True Colors的旋律,於是使用心型刀模、背景用鮮豔的暖色系水彩渲染,希望藉此來展現色彩的繽紛!
 
        我們在這世界是如此渺小,也可能遭遇一些我們無能為力的事。此時,若有位讓你願意展現「真實自我」的知己,不知是何等幸運!
 
        I see your true colors
        Shining through
        And that's why I love you…
        So don't be afraid to let them show            
        Your true colors
 
 
………………………………………………
 
While making this card,the melody of an old English song"True Colors"came into my mind. The lyrics are simple but really touch my heart.
………………………………………………
【True Colors】
 
You with the sad eyes
你帶著悲傷的眼神
Don’t be discouraged
別灰心
Oh, I realize
我明白
It’s hard to take courage
要鼓起勇氣不容易
In a world full of people
在茫茫人海中
You can lose sight of it all
一不小心就迷失了方向
And the darkness inside you
你內心的陰影
Can make you feel so small
有時讓你覺得自己好渺小
 
But I see your true colors
但我看見真正的你
Shining through
閃耀而明亮
I see your true colors
我看見真正的你
And that’s why I love you
我就愛這樣的你
So don’t be afraid to let them show
所以別害怕 盡情展露
Your true colors
你內心的色彩
True colors
炫麗耀眼
Are beautiful like a rainbow
美麗如彩虹
 
Show me a smile then
給我一個微笑
Don’t be unhappy
別難過
Can’t remember when
我記不起
I last saw you laughing
上次見到你的笑容是多久以前了
If this world makes you crazy
如果這混亂的世界讓你發狂
And you’ve taken all you can bear
你再也無法忍受這一切
You call me up
告訴我
Because you know I’ll be there
我會陪你度過這一切
arrow
arrow

    Koala 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()